Lees hier de antwoorden op de meest gestelde vragen
FAQ
Er is altijd een apotheker beschikbaar buiten de openingstijden voor spoedvragen en leveringen. Hiervoor belt u 020-4084002. U wordt doorgeschakeld naar de dienstdoende apotheker.
Recepten komen via verschillende digitale manieren binnen bij Farmadam. Als u twijfelt of het door u gestuurde recept is ontvangen door Farmadam kunt u ons mailen (info@farmadam.nl) of bellen (020-4084002) en kijken wij het voor u na.
U kunt met een MIC-formulier ( melding incidenten en calamiteiten ) melden dat medicatie ontbreekt. Wij leveren dan nieuwe aan en registreren dit in het kwaliteitssysteem van Farmadam. Periodiek worden deze meldingen teruggekoppeld naar de locaties.
Nadat de volledige verpakking is gebruikt dient de originele gele aftekenlijst volledig ingevuld en ondertekend door de arts retour gezonden te worden naar Farmadam. Na ontvangst van deze lijst worden nieuwe opiaten voor de werkvoorraad verstrekt.
Voor opiaten op naam is het toegestaan de nog niet volledig ingevulde lijst, maar wel ondertekend door een arts, in te scannen en te mailen naar Farmadam (info@farmadam.nl). Na ontvangst wordt een nieuwe verpakking verstuurd.
Deze lijsten graag zo spoedig mogelijk per post of transportbak retour zenden naar Farmadam. Daarna worden ze gearchiveerd op naam van de cliënt volgens de richtlijnen.
U geeft d.m.v. een mail naar info@farmadam.nl aan dat de cliënt met ontslag is gegaan, onder vermelding van de ontslagdatum en het aantal dagen dat medicatie nodig is. Zie ook het Mutatieformulier.
U geeft d.m.v. een mail naar info@farmadam.nl aan dat de cliënt op vakantie gaat, onder vermelding van de vertrekdatum en de duur van de vakantie. Farmadam levert dan 2-3 dagen van tevoren de medicatie op de woonlocatie. Zie ook Mutatieformulier.
Dat duurt ongeveer 1 tot 3 werkdagen.