Lees hier de antwoorden op de meest gestelde vragen

FAQ

We willen nog iets geleverd krijgen buiten de openingstijden van Farmadam. Wat doe ik dan?

Er is altijd een apotheker beschikbaar buiten de openingstijden voor spoedvragen en leveringen. Hiervoor belt u 020-4084002. U wordt doorgeschakeld naar de dienstdoende apotheker.

Hoe kan ik nagaan of mijn recept is aangekomen?

Recepten komen via verschillende digitale manieren binnen bij Farmadam. Als u twijfelt of het door u gestuurde recept is ontvangen door Farmadam kunt u ons mailen (info@farmadam.nl) of bellen (020-4084002) en kijken wij het voor u na.

Mijn medicatie is verloren gegaan of niet ontvangen. Wat doe ik nu?

U kunt met een MIC-formulier ( melding incidenten en calamiteiten ) melden  dat medicatie ontbreekt. Wij leveren dan nieuwe aan en registreren dit in het kwaliteitssysteem van Farmadam. Periodiek worden deze meldingen teruggekoppeld naar de locaties.

Hoe bestel ik opiaten voor de werkvoorraad?

Nadat de volledige verpakking is gebruikt dient de originele gele aftekenlijst volledig ingevuld en ondertekend door de arts retour gezonden te worden naar Farmadam. Na ontvangst van deze lijst worden nieuwe opiaten voor de werkvoorraad verstrekt.

Hoe bestel ik opiaten op naam van een bewoner?

Voor opiaten op naam is het toegestaan de nog niet volledig ingevulde lijst, maar wel ondertekend door een arts, in te scannen en te mailen naar Farmadam (info@farmadam.nl). Na ontvangst wordt een nieuwe verpakking verstuurd.

Wat doe ik met de witte aftekenlijsten van de opiaten ‘op naam”?

Deze lijsten graag zo spoedig mogelijk per post of transportbak retour zenden naar Farmadam. Daarna worden ze gearchiveerd op naam van de cliënt volgens de richtlijnen.

Mijn cliënt gaat met ontslag maar heeft medicatie nodig voor een paar dagen. Hoe vraag ik dit aan?

U geeft d.m.v. een mail naar info@farmadam.nl aan dat de cliënt met ontslag is gegaan, onder vermelding van de ontslagdatum en het aantal dagen dat medicatie nodig is. Zie ook het Mutatieformulier.

Mijn cliënt gaat op vakantie en heeft medicatie nodig. Hoe vraag ik dit aan?

U geeft d.m.v. een mail naar info@farmadam.nl aan dat de cliënt op vakantie gaat, onder vermelding van de vertrekdatum en de duur van de vakantie. Farmadam levert dan 2-3 dagen van tevoren de medicatie op de woonlocatie. Zie ook Mutatieformulier.

Hoe lang duurt het voordat we de zonodig/opaanvraagmedicatie binnen hebben na bestellen?

Dat duurt ongeveer 1 tot 3 werkdagen.