Lees hier de antwoorden op de meest gestelde vragen

FAQ

Voor alle wijzigingen wat betreft deeltijd, sterkte en dosering, nieuwe medicatie of beëindigen medicatie moet de arts de wijziging doorgeven in het EVS (Elektronisch voorschrijfsysteem).

Alle vragen die met de medicatie van een cliënt te maken hebben mailt u naar info@farmadam.nl . Vragen m.b.t. facturen, orders en overige zaken mailt u naar organisatie@farmadam.nl .

De arts geeft dit aan d.m.v. mail info@farmadam.nl of fax (020-4083898)  of in het voorschrijfsysteem van de artsen. Farmadam geeft dit vervolgens eveneens aan op de medicatielijsten en kijkt of de medicatie gemalen mag worden. De apotheker checkt of alle medicatie gemalen mag worden en geeft hierover zonodig terugkoppeling aan de arts.

Er is altijd een apotheker beschikbaar buiten de openingstijden voor spoedvragen en leveringen. Hiervoor belt u 020-4084002. U wordt doorgeschakeld naar de dienstdoende apotheker.

Recepten komen op verschillende manieren binnen bij Farmadam, via fax of mail. U kunt altijd bellen(020-4084002)  naar Farmadam en dan kijken wij het na voor u. Ook kunnen we in het voorschrijfsysteem van de artsen meekijken en zien of het recept binnen is.

U kunt met een MIC-formulier ( melding incidenten en calamiteiten ) melden  dat medicatie ontbreekt. Wij leveren dan nieuwe aan en registreren dit in het kwaliteitssysteem van Farmadam. Periodiek worden deze meldingen teruggekoppeld naar de locaties.

Nadat de volledige verpakking is gebruikt dient de originele gele aftekenlijst volledig ingevuld en ondertekend door de arts retour gezonden te worden naar Farmadam. Na ontvangst van deze lijst worden nieuwe opiaten voor de werkvoorraad verstrekt.

Voor opiaten op naam is het toegestaan de nog niet volledig ingevulde lijst, maar wel ondertekend door een arts, te faxen, of een scan te mailen naar Farmadam. Na ontvangst wordt een nieuwe verpakking verstuurd.

Deze lijsten graag zo spoedig mogelijk per post of transportbak retour zenden naar Farmadam. Daarna worden ze gearchiveerd op naam van de cliënt volgens de richtlijnen.

De aftekenlijsten moeten 2 jaar bewaard worden en maken onderdeel uit van het cliënt dossier.

U geeft d.m.v. een mail info@farmadam.nl of fax (020-4083898) aan dat de cliënt met ontslag is gegaan, onder vermelding van de ontslagdatum en het aantal dagen dat medicatie nodig is.  Zie ook het Mutatieformulier.

U geeft d.m.v. een mail info@farmadam.nl of fax (020-4083898) aan dat de cliënt op vakantie gaat, onder vermelding van de vertrekdatum en de duur van de vakantie, Farmadam levert dan 2-3 dagen van tevoren de medicatie op de woonlocatie . Zie ook Mutatieformulier.

Het Mutatieformulier 8.4 en een Toestemmingsformulier 8.5.